دانشمندان دانماركی با تحقیق بر روی اسپرم 2 هزار و 500 جوان دانماركی به این نتیجه رسیدند كه مصرف نوشابه «كوكاكولا» تاثیر منفی شدیدی بر روی توان جنسی این افراد گذاشته است و لذا از مردم خواستند تا از نوشیدن این نوشابه مضر خودداری كنند.
اولین كشوری كه به سرعت تحت تاثیر این خبر قرار گرفت، آمریكا بود. نشریه تحقیقات پزشكی آمریكا نیز با درج نتایج این بررسی خواهان توقف مصرف این نوشابه شد.